СБОРНИК ЗАДАНИЙ ПО ДИСЦИПЛИНЕ «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК КАК СРЕДСТВО ДЕЛОВОГО ОБЩЕНИЯ» (ЯБ), количество вопросов - 125.
Задание 1.
Изучить и законспектировать главу UNIT 1. от Lesson 1. "Greetings, etc" до Lesson 2. "Activity and interest".
Выбрать правильный вариант ответа и отметить в карточке ответов.
Как вы ответите:
Вопрос 1. Please remember me to your family.
1. Hello! Glad to meet you.
2. Thank you. I'll do that.
3. It's quite all right.
4. How do you do ?
5. Not at all.
Вопрос 2. Sorry to interrupt you , but
1. It was a pleasure.
2. Don't mention it.
3. Thank you, I will.
4. Quite well, thank you.
5. Thanks, I certainly will.
Вопрос 3. How do you do?
1. My name is Andrew
2. Have a good time
3. How do you do ?
4. See you soon.
5. Hello , nice to meet you.
Вопрос 4. Could you help me with the suitcase?
1. Thank you , I will.
2. Yes , of course.
3. Мany thanks.
4. I'm sorry. I'm late.
5. Doesn't matter much.
Вопрос 5. May I use the phone ?
1. I'm afraid I must be going.
2. Thank you for your help.
3. Please , you may.
4. I'm sorry to have kept your waiting
5. Pleased to meet you.
Задание 2.
Изучить главу Unit 1 от Lesson 2. "Activity and interest" до Lesson 3."Directions and information". Выбрать правильный вариант ответа и отметить в карточке ответов.
Вопрос 1. Выделенному слову соответствует пять определений. Выбрать правильный вариант ответа и отметить его в карточке ответов.
a plotter
1. a person who goes round looking for opportunities to commit a crime.
2. an unemployed builder
3. a person who has recently been let out of prison.
4. a person whose marriage is in trouble
5. a person who likes to walk
Вопрос 2. Выделенным словам соответствует пять определений. Выбрать правильный вариант ответа и отметить его в карточке ответов.
a royal fanatic
1. a crazy member of the royal family
2. a very strange person
3. a person who is very interested in the royal family
4. a person who hates the royal family
5. a person who hates other people
Вопрос 3. Выделенным словам соответствует пять определений. Выбрать правильный вариант ответа и отметить его в карточке ответов.
domestic problems
1. trouble with his house
2. trouble with his family
3. trouble with his servants
4. trouble with his health
5. trouble with his neighbours.
Вопрос 4. Выделенному слову соответствует пять определений. Выбрать правильный вариант ответа и отметить его в карточке ответов.
illicit
1. happy, enjoyable.
2. stupid.
3. evening.
4. illegal, against the law.
5. clever
Вопрос 5. Выделенному выражению соответствует пять определений. Выбрать правильный вариант ответа и отметить его в карточке ответов.
He would not hurt a fly
1. He likes animals
2. He is kind and gentle
3. He is not very strong
4. He is not very intelligent
5. He is dull-looking
Задание 3.
Изучить главу Unit 1. от Lesson 3."Directions and information" до Lesson 4. "How to organize your learning".
Выбрать правильный вариант ответа и отметить в карточке ответов.
Вопрос 1. Выбрать, какой из пяти ответов ближе по значению к выделенному слову в приведенном выражении. Номер правильного варианта ответа отметить в карточке ответов.
to move forward
1. sideways
2. backward
3. ahead
4. down
5. through
Вопрос 2. Выбрать, какой из пяти ответов ближе по значению к выделенному слову в приведенном выражении. Номер правильного варианта ответа отметить в карточке ответов.
often visit them
1. once or twice
2. many times
3. at once
4. rarely
5. sometimes
Вопрос 3. Выбрать, какой из пяти ответов ближе по значению к выделенному слову в приведенном выражении. Номер правильного варианта ответа отметить в карточке ответов.
a silly idea
1. good
2. strange
3. new
4. foolish
5. bad
Вопрос 4. Выбрать, какой из пяти ответов ближе по значению к выделенному слову в приведенном выражении. Номер правильного варианта ответа отметить в карточке ответов.
are very grateful
1. delighted
2. helpful
3. thankful
4. thoughtful
5. careful
Вопрос 5. Выбрать, какой из пяти ответов ближе по значению к выделенному слову в приведенном выражении. Номер правильного варианта ответа отметить в карточке ответов.
made no noise
1. difference
2. movement
3. sound
4. sense
5. view Задание 4.
Изучить главу Unit 1. Lesson 4. "How to organize your learning".
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Выбрать, в каком из пяти ответов слово написано правильно (-able или -ible)
1. enjoyable
2. enjoiable
3. enjoible
4. enjoyiblei
5. другой вариант
Вопрос 2. Выбрать, в каком из пяти ответов слово написано правильно (-able или -ible)
1. responseable
2. responsable
3. responseible
4. responsible
5. другой вариант
Вопрос 3. Выбрать, в каком из пяти ответов правильно написаны степени сравнения слова pretty?
1. pretier pretiest
2. prettyer prettyest
3. prettier prettiest
4. pretter prettest
5. pretyer pretyest
Вопрос 4. Выбрать, в каком из пяти ответов правильно написаны степени сравнения слова bad?
1. worse worst
2. worser worserst
3. badder baddest
4. bader badest
5. more bad most bad
Задание 5.
Изучить главу Unit 1. Lesson 5. "British and American English".
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
British US
1. angry mad
2. holiday sidewalk
3. pavement collect call
4. reverse-charge call candy
5. sweets vacation
Вопрос 2. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. аutumn pavement
2. ill sick
3. petrol restroom
4. road surface fall
5. toilet gas
Вопрос 3. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. film mail
2. mad store
3. post movie
4. shop crazy
5. trousers pants
Вопрос 4. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. first floor freeway
2. lift elevator
3. motorway cab
4. purse second floor
5. taxi coin purse
Вопрос 5. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. flat first floor
2. maths parking
3. city down town
4. ground floor math
5. car park apartment
Задание 6.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
British US
1. return ticket catalog
2. catalogue strive for
3. influence round trip ticket
4. telegramme impact
5. be tired to be pooped
6. timetable cable
7. try schedule
Вопрос 2. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. enquire commodities
2. programme inquire
3. buy wire
4. goods drugstore
5. chemist’s purchase
6. telegramme program
Вопрос 3. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. single ticket luggage
2. get in touch with grade
3. dining room possess
4. have diner
5. form contact
6. baggage one way ticket
Вопрос 4. В каком примере слову из левой колонки (британский вариант английского языка) соответствует его американский вариант?
1. all right rent
2. belongings ok
3. hire neighbor
4. timber lumber
5. neighbour possessions
Изучить главу Unit 2 . Lesson 6. "Job vacancy".
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 5. В группе предложений лишь одно верное. Выбрать правильный вариант:
1. Have you got much unemployment in your town?
2. Have you got the unemployment in your town ?
3. Have you got much unemployed people in your town ?
4. Have you got a little unemployed people in your town ?
5. Have you got unemployment in your town ?
Задание 7.
/ /
Изучить главу Unit 2 Lesson 7 «A resume».
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
He felt satisfied…….. he had done.
1. with all the work
2. by all the work
3. at all work
4. by all work
5. of all work
Вопрос 2. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
I really appreciate ………. to help me.
1. you to offer
2. that you offering
3. your offering
4. that you are offering
5. you were offered
Вопрос 3. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
They …….. him , because the manager didn' say that.
1. must misunderstand
2. had to misunderstand
3. must be misunderstanding
4. must have misunderstood
5. have to misunderstand
Вопрос 4. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
I'm likely …….. very busy tomorrow.
1. is
2. –
3. be
4. to be
5. will be
Вопрос 5. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
It's a rather ……… story than that.
1. more complecate
2. much complicated
3. much complicate
4. more complicated
5. most complicated Задание 8.
Изучить главу Unit 2. Lesson 8 “Preparing for the job interview”.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
I have………….. interest in his problem.
1. very few
2. very little
3. a very few
4. a very little
5. a few
Вопрос 2. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
I will need……….. about the incident before I make a decision.
1. a few information
2. a little informations
3. a few informations
4. a little information
5. informations
Вопрос 3. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
He seemed ……. .
1. nice man
2. nice men
3. a nice man
4. a nice men
5. a nice mans
Вопрос 4. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
No one could find Harry ………….. .
1. somewhere
2. nowhere
3. anywhere
4. everywhere
5. not anywhere
Вопрос 5. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
We ………. to come home earlier.
1. said him
2. told him
3. said to him
4. told to him
5. to say
Задание 9
Изучить главу Unit 2 Lesson 9 “Visit cards. Appointments”.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов ответа:
Can we make an appointment?
1. When are you free?
2. Shall we make a reservation?
3. Is it difficult for us to meet?
4. I’ll tell him when I see him.
5. Now I must change my appointment.
Вопрос 2. Укажите наилучший из предложенных вариантов ответа:
I’m tied up on Monday and Tuesday.
1. What about Wednesday?
2. I’ll come on Monday, then.
3. Oh, I’m sorry to hear it.
4. Are you free then?
5. I don’t think I’ll be able to come after all.
Вопрос 3. Укажите наилучший из предложенных вариантов ответа:
Has this messed up your arrangements again?
1. My desk is always in a mess.
2. These things happen.
3. Yes, I always arrange things like this.
4. I’ll ring him up immediately.
5. I’m afraid I can’t.
Вопрос 4. Укажите наилучший из предложенных вариантов ответа:
Did the conference run smoothly?
1. Yes, we finished much later than usual.
2. Yes, it went very quickly.
3. Yes, there were no problems. It was well organized.
4. When would the journey be?
5. Yes, that should be OK
Вопрос 5. Укажите наилучший из предложенных вариантов ответа:
I've drafted the letter to Mr Clayton.
1. Oh, good. I'll send it this morning..
2. Right, I'll check it straight away.
3. Did you keep a top copy?
4. Make sure you remember everything.
Задание 10.
Изучить главу Unit 2 Lesson 10 «I work as a secretary».
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Выбрать подходящее по смыслу слово и вставить его за глаголом в предложение:
You look tired. Sit … and have a cup of tea.
1. after
2. down
3. up
4. back
5. away
Вопрос 2. Вопрос 1. Выбрать подходящее по смыслу слово и вставить его за глаголом в предложение:
Turn …. the music. It's too loud!
1. up
2. round
3. on
4. out
5. down
Вопрос 3. Вопрос 1. Выбрать подходящее по смыслу слово и вставить его за глаголом в предложение:
Come …! You'll be late for college.
1. up
2. down
3. after
4. round
5. on
Вопрос 4. Вопрос 1. Выбрать подходящее по смыслу слово и вставить его за глаголом в предложение:
John! Wake …! Can you hear a noise downstairs?
1. on
2. back
3. out
4. up
5. away
Вопрос 5. Вопрос 1. Выбрать подходящее по смыслу слово и вставить его за глаголом в предложение:
Don't worry about the baby. I'll look …… her while you're out.
1. after
2. on
3. away
4. out
5. up
Задание 11.
Изучить главу Unit 3. Lesson 11 “ Formal and Personal letters”.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Выбрать слово, наиболее близкое по смыслу к выделенному слову в выражении:
spoke previously
1. cautiously
2. publicly
3. earlier
4. privately
5. lately
Вопрос 2. Выбрать слово, наиболее близкое по смыслу к выделенному слову в выражении:
is contented
1. satisfied
2. sorry
3. allowed
4. confused
5. complete
Вопрос 3. Выбрать слово, наиболее близкое по смыслу к выделенному слову:
appropriate
1. truthful
2. necessary
3. suitable
4. dependable
5. helpful
Задание 12.
Изучите главу Unit 3.Lesson 12”Business letters”.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Выберите вопрос к подлежащему предложения:
The business letter reflects the image of your firm.
1. What letter reflects the image of your firm?
2. Does the business letter reflect the image of your firm?
3. What reflects the image of your firm?
4. What does the business letter do?
5. What does the business letter reflect?
Вопрос 2. Выберите вопрос к сказуемому предложения:
The business letter reflects the image of your firm.
1. What letter reflects the image of your firm?
2. Does the business letter reflect the image of your firm?
3. What reflects the image of your firm?
4. What does the business letter do?
5. What does the business letter reflect?
Вопрос 3. Выберите вопрос к определению подлежащего:
The business letter reflects the image of your firm.
1. What letter reflects the image of your firm?
2. Does the business letter reflect the image of your firm?
3. What reflects the image of your firm?
4. What does the business letter do?
5. What does the business letter reflect?
Вопрос 4. Выберите вопрос к прямому дополнению:
The business letter reflects the image of your firm.
1. What letter reflects the image of your firm?
2. Does the business letter reflect the image of your firm?
3. What reflects the image of your firm?
4. What does the business letter do?
5. What does the business letter reflect?
Вопрос 5. Выберите общий вопрос к предложению:
The business letter reflects the image of your firm.
1. What letter reflects the image of your firm?
2. Does the business letter reflect the image of your firm?
3. What reflects the image of your firm?
4. What does the business letter do?
5. What does the business letter reflect?
Задание 13.
Изучите главу Unit 3. Lesson 13 “ Contract signing and co-signing”.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
You asked me to confirm the dates of delivery.
1. Yes, that’s the best time for them.
2. Yes, let me just get a note pad to write them down.
3. Yes, they come to Russia soon.
4. The earliest date is May 1st.
5. You wanted to know the final price.
Вопрос 2. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
We can let you know what sizes are available.
1. Thank you, I know them.
2. Thanks, I'm glad that's OK now.
3. Thanks, I can order what we need then.
4. So sorry to have troubled you.
5. These are the detailes you asked about.
Вопрос 3. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
Isn't that Seattle then?
1. No, the number has changed.
2. No, you must have the wrong area code.
3. Sorry, I may have dialed the wrong extention.
4. But I found this number at the yellow pages.
5. I'll check again.
Вопрос 4. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
There 's been a bit of a mix-up.
1. What's the problem?
2. Why did you disturb it?
3. I'm sorry everything is in the wrong place.
4. Oh, Im sorry to hear it?
5. These things happen.
Boпрос 5. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
Can you get on to Mr Wright about the report?
1. Yes, I'll send him a copy.
2. I'll tell him when I see him.
3. Let's fix another date then.
4. When would be convenient for you.
5. I'll ring him up immediately.
Задание 14.
Изучить главу Unit 3. Lesson 14 «Telephoning in English».
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
I’d like to speak to Mr Kahn, please.
1. yes
2. I’m afraid he’s out at the moment
3. Well , you can’t
4. When you want
5. One hour
Вопрос 2. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
Can I speak to Mr Kahn, please?
1. Hold on, please
2. Don’t go away
3. All right
4. He’ll be in all evening
5. It may be possible later
Вопрос 3. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
Could I speak to Mr Kahn, please?
1. Who’s calling?
2. Who are you?
3. What’s your name?
4. What do you want?
5. What is your address?
Вопрос 4. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
Who’s speaking?
1. I’m Fred Bentley
2. Fred Bentley speaking
3. I’m on the phone
4. This is Fred Bentley here
5. My address is 50 Park Street
Вопрос 5. Выбрать наиболее подходящий вариант ответа на предложение:
Can I call you back?
1. Yes , ring me
2. Of course, yes
3. Yes, I’d ring later
4. Yes, you have our number
5. Yes , do please
Задание 15.
Изучить главу Unit 3. Lesson 15»Letters of Introduction, Congratulations and Condolences».
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
Dad congratulated Jane ……… passing the exam.
1. with
2. at
3. on
4. –
5. about
Вопрос 2. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
Would you please ………. write in ink in the books?.
1. don't
2. not
3. not to
4. to not
5. doesn't
Вопрос 3. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
We are all looking forward ……………. your friends.
1. of seeing
2. to see
3. for seeing
4. to seeing
5. seeing
Вопрос 4. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
If you don't know the meaning ot this word, ……….. in the dictionary.
1. chase it up
2. look it up
3. search it out
4. find it out
5. take it out
Вопрос 5. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
I would like to leave a message for ……. if I may.
1. they
2. their
3. them
4. theirs
5. us
Задание 16.
Изучите главу Unit 4. Lesson 16”Opening a saving account” и грамматический раздел урока.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Запишите словами число: 3, 578, 410
1. thirty-seven million , eight thousand , six hundred and sixty six
2. three hundred and ninety-one million , two hundred and fifty-four thousand , two hundred and eighty-one
3. three million , five hundred and seventy-eight thousand , four hundred and ten
4. eighty-four thousand million
5. four thousand , three hundred and eighty-two million , six hundred and eighty- nine thousand
Вопрос 2. Запишите словами число: 37, 008, 666
1. thirty-seven million , eight thousand , six hundred and sixty six
2. three hundred and ninety-one million , two hundred and fifty-four thousand , two hundred and eighty-one
3. three million , five hundred and seventy-eight thousand , four hundred and ten
4. eighty-four thousand million
5. four thousand , three hundred and eighty-two million , six hundred and eighty- nine thousand
Вопрос 3. Запишите словами число: 391, 254, 281
1. thirty-seven million , eight thousand , six hundred and sixty six
2. three hundred and ninety-one million , two hundred and fifty-four thousand , two hundred and eighty-one
3. three million , five hundred and seventy-eight thousand , four hundred and ten
4. eighty-four thousand million
5. four thousand , three hundred and eighty-two million , six hundred and eighty- nine thousand
Вопрос 4. Запишите словами число: 4, 382, 689, 000
1. thirty-seven million , eight thousand , six hundred and sixty six
2. three hundred and ninety-one million , two hundred and fifty-four thousand , two hundred and eighty-one
3. three million , five hundred and seventy-eight thousand , four hundred and ten
4. eighty-four thousand million
5. four thousand , three hundred and eighty-two million , six hundred and eighty- nine thousand
Вопрос 5. Запишите словами число: 84, 000, 000, 000
1. thirty-seven million , eight thousand , six hundred and sixty six
2. three hundred and ninety-one million , two hundred and fifty-four thousand , two hundred and eighty-one
3. three million , five hundred and seventy-eight thousand , four hundred and ten
4. eighty-four thousand million
5. four thousand , three hundred and eighty-two million , six hundred and eighty- nine thousand
Задание 17.
Изучить главу Unit 4. Lesson 17 “Opening a checking account”, а также грамматический раздел урока. Выбрать правильный ответ, используя названия символов, приведенные ниже, и отметить его в карточке ответов.
divide (разделить)
x multiply (умножить)
decimal points (точка, отделяющая дробную часть десятичной дроби)
= equals (знак равенства )
subtract (вычесть)
Вопрос 1. Опишите следующие математические действия словами
7 + 5 = 12
1. six times (multiplied by) three equals eighteen
2. five divided two point five equals two
3. forty-six divided by two equals fifteen
4. seven plus five equals twelve.
5. fifty minus thirty five equals fifteen
Вопрос 2. Опишите следующие математические действия словами
6 х 3 = 18
1. six times (multiplied by) three equals eighteen
2. five divided two point five equals two
3. forty-six divided by two equals fifteen
4. seven plus five equals twelve.
5. fifty minus thirty five equals fifteen
Вопрос 3. Опишите следующие математические действия словами
46 : 2 = 23
1. six times (multiplied by) three equals eighteen
2. five divided two point five equals two
3. forty-six divided by two equals twenty three
4. seven plus five equals twelve.
5. fifty minus thirty five equals fifteen
Вопрос 4. Опишите следующие математические действия словами
50 - 35 = 15
1. six times (multiplied by) three equals eighteen
2. five divided two point five equals two
3. forty-six divided by two equals fifteen
4. seven plus five equals twelve.
5. fifty minus thirty five equals fifteen
Вопрос 5. Опишите следующие математические действия словами
5 : 2. 5 = 2
1. six times (multiplied by) three equals eighteen
2. five divided two point five equals two
3. forty-six divided by two equals fifteen
4. seven plus five equals twelve.
5. fifty minus thirty five equals fifteen
Задание 18.
Изучите главу Unit 4. Lesson 18 “Buiyng on credit. Credit cards”.
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
How much money have you got? ……….. .
1. none
2. nothing
3. no one
4. no
5. nobody
Вопрос 2. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
We have very ………… money left.
1. few
2. a little few
3. a few
4. little
5. many
Вопрос 3. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
Will ………… a lot of work next year?
1. there
2. be there
3. there be
4. there is
5. there are
Вопрос 4. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
I wonder how much ……. on sale.
1. cost these shoes
2. these shoes cost
3. do these shoes cost
4. are these shoes cost
5. shoes cost
Вопрос 5. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
………. easy questions to answer.
1. this is not
2. these is not
3. this are not
4. these are not
5. is this
Задание 19.
Изучить главу Unit 4. Lesson 19 «Inquiring about an auto loan».
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
………..rich pay higher taxes?
1. does
2. do
3. does the
4. do the
5. do a
Вопрос 2. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
Would you ………. the telephone?
1. to answer
2. answering
3. answer
4. to answering
5. be answered
Вопрос 3. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
Stop! ………. crazy to drive so fast.
1. it is
2. it isn't a
3. there's
4. there isn't a
5. this is
Вопрос 4. We’ve spent ……… time here.
1. so many
2. such many
3. so much
4. such much
5. so
Вопрос 5. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
We won't start until everyone ………… arrived.
1. -
2. has
3. have
4. had
5. was
Задание 20.
Изучить главу Unit 4. Lesson20. «Inquiring about a co-op loan».
Выбрать правильный ответ и отметить его в карточке ответов.
Вопрос 1. Укажите наилучший из предложенных вариантов, который можно вставить в предложение:
That’s ………… business but ……….. .
1. anybody’s my
2. nobody’s my
3. anybody’s mine
4. nobody’s &… Продолжение »